среда, 13. април 2011.

Na neki nevidljiv način smo mi LGBT osobe vezane pupčanom vrpcom


Krenuo je porođaj, sve je krenulo po zlu, krenuh dupetom i već na samom početku, nekako obeležih svoj ulazak u ovaj nama poznato-nepoznati svet. Svako normalan kreće glavom ali ne, krenuh tvrdoglavo dupetom i opet se sve dobro završilo. Ali, dupetom strašno ili to ipak samo na mene liči?! Od tog momenta a, sve do današnjih dana đavolska, to se i dalo očekivati. Drage moje, svaki novi dan od moje pete godine, koji živim je čist ćar. Zabeležena sam u svim MEDICINSKIM ENCIKLOPEDIJAMA a, krenulo je bezazleno kroz dečiju igru. Uvek sam bila kolovođa naravno, i tada sam pokazala svoje "umeće", kako se "postaje i ostaje" vođa! Igrali smo se doktora (ne ta igra na koju ste pomislile drage moje), bila sam najluđa da ukradem lekove od bake i najhrabrija da sve i popijem, zalivajući zavidnim količinama vode. Naravno, od te količine lekova se umire. Na moju "sreću" pala sam i bila u komi, i napravila haos kakav se ne može opisati a, i ne želim. Sve su pokušavali tada lekari i posle svih neuspeha, čuveni tada lekar pedijatar Đorđević, predložio je mojim roditeljima, da potpišu pristanak da primim smrtne doze morfijuma (otrovom protiv otrova), kao poslednju šansu. Poslednju šansu za mene... Ceo tim lekara i medicinskih sestara je posle moje primljene doze čekalo ishod. Moji roditelji su u očaju tada, najverovatnije potražili spas u uverenju da se čuda dešavaju. Evo, dokaz da se čuda dešavaju, jer sada kuckam po tastaturi. Ceo spasilački tim se proslavio i kasnije su svi imali veoma uspešne karijere u Beogradu, Novom Sadu i Šapcu. Onda su usledile naravno druge komplikacije ali, i tri teške saobraćajne nesreće i tu sam se svaki put provukla kroz iglene uši. Nisam nikad napravila nijedan saobraćajni prekršaj ali, su ih pravili drugi. Retko ko da ne zna za ove moje životne pružene šanse da živim, i zato i živim punim plućima, i zbog toga i imam neku svoju čudnu životnu filozofiju.
  
Tako krenuh opet dupetom ali, ovaj put u meni mrske i otuđene vode. Društvene mreže, i lepo pronađoh starog prijatelja i nekoliko školskih drugova. Pronađoh bočnu liniju svojih predaka u Nemačkoj, Ukrajini, Francuskoj, Belgiji, Španiji, Meksiku, Kanadi i Americi, super. Na porodičnom stablu, koje sad gledam na vrhu sam sama, jedina i tu je kraj. Dopisujem češće godine smrti, nego godine rođenja. Onda je usledio poziv da dođem na vikend pisaca, koja slučajnost. Poziv je stigao na moj e-mail ali, poziv je dobila Frida. Kako sam odmah ukapirala o čemu se radi, pošaljem objašnjenje da sam ta i ta i da se postovi objavljuju u Labrisu a, da Frida takođe piše i objavljuje ali, smo dve različite osobe. Izvinjavali su se četiri dana a, onda sam okrenula tog j...... Google-a, i shvatila da ispred moga imena postoji Frida Verle. Kakva slučajnost ili stvarno ništa u životu nije slučajno?! Onda se totalno zbunim, jer dobijem e-mail od Labrisa uz sva upozorenja, koja uvek postoje kad neko želi da stupi u kontakt sa nekim. Naravno, uklavirim odmah da sam od strane Labrisa, zaštićena kao BELI MEDVED ali, odgovorim na poslat e-mail. Posle kuckanja i upoznavanja, dva dana kasnije krenem u novu najluđu "avanturu." Poznato je da sam žestoki protivnik FB ali, otvorim nalog i krenem. Još uvek popunjavam, oni nisu normalni šta sve traže i sad popunjavam i kreiram svaki dan, završiću valjda do Uskrsa ovako "sposobna." Samo dan kasnije neko je moj FB "nakačio", na Queer hr. i tu počinje moje oduševljenje. Kolumne koje piše šarmanta (tako je zamišljam), Dina J. su od mene napravile njenog doživotnog obožavatelja. Čitam, komentarišem i uživam u temama tako bliskim meni. Duhovite kolumne, teme ozbiljne ali, najteže je pisati o ozbiljnim životnim stvarima i problemima, tako jednostavno a, duhovito i kristalno jasno. Nema tu uvijanja i cinculiranja, podilaženja i lažne moralnosti, kolumne genijalno napisane! Sad me interesuje, ko se toga setio ili me stvarno toliko dobro poznaje a, ne znam ko bi to mogao biti? Onda sledeće iznenađenje ovde je reč već o osobi, koja najverovatnije ima dodatni izvor informacija o meni i opet Google! Slušam mp3 i šaljem ti muziku, ali kako zna šta slušam? Niko od mojih prijatelja i poznanika ili rodbine to nije uradio. Svima je čak zabranjen pristup!!! Onda je usledilo jedno upoznavanje uz kaficu, i očigledno obostrano kapiranje u vezi mnogih stvari u životu. Samo se nije nadala, da sam toliko iskrena u razgovoru i pisanju ali, i svog plastičnog opisa kako izgledam. Onda sledeće iznenađenje, često krstarim po forumima, jer me interesuju neke teme i naravno, iskustva drugih. Utisak koji stičem sve više čitajući stvara u meni dobro poznati osećaj, da je sve to deo mene kao i ljudi koji pišu. Toliko slučajnosti, da sam znala da se zapitam, da li su takve situacije, rečenice, reagovanja moguća a, nisam ništa pisala već samo čitala, tuđa iskustva a, moja??? Kao da me neko vezao pupčanom vrpcom za njih nekoliko! Odlučim da se prijavim i da se ubacim na jednu vrlo zanimljivu temu. Skot, nisam uspela jer sam zaboravila lozinku. Međutim nešto drugo me više zbunilo, da su mi ponudili tri varijante ali, samo meni poznate?! I, sada ključno pitanje koliko se može zadržati i sačuvati privatnost na FB ili bilo kojoj drugoj DRUŠTVENOJ MREŽI? Ako se iskreno i tačno popunjava (a, tako bi trebalo, zar ne), svačiji život je na dlanu svakome a, to nije dobro. Svi smo od krvi i mesa ali, znam od drugih ljudi da su doživljavali svakakve neprijatnosti. Ovo je nešto sasvim drugo, pišem i iznosim svoja iskustva i sebe na neki način razotkrivam. Znam, da mislite drage moje da sam lajavi krelac ali, niste u pravu. Tek mislim da se otvorim, jer mogu i imam m... izašla sam davno iz ormana. Izlaskom sam podelila rodbinu, poznanike, "prijatelje", i ne neke druge ljude. Neke izgubila za sva vremena a, neke osvojila za sva vremena. Kod mene ne pali prijateljstvo i ljubav na blic i to naročito na virtuelnom. Prijateljstvo i ljubav u životu, imaju posebno mesto i kod mene, to nisu slova koja čine te dve reči. Moja iskustva su pozitivna ali, znam da me ne mogu svi gotiviti i dobro znam, da imam dosta protivnika i onih kojima nisam po meri, tamo nekoj njihovoj. Samo želim da se zahvalim osobi koja je mudro moj FB "zaposlila", i da odgovorim da volim i slušam filmsku muziku, da volim Majkla Oldfilda, Žan-Mišela Žara, Vangelisa, slušam bluz i soul, vrištim i đipam uz tehno, za klasiku već znaš, River D. i fado su već strast!!!
 
 
Pročitala sam intervju sa Majdom Puačom na Queer hr. ostavila traga u vidu komentara a, zaslužila je mnogo više. Neka ovo moje razmišljanje bar malo umanji gorak ukus u ustima. BEOGRAĐANIMA SAM IZGLEDALA KAO ZLA LEZBEJKA : Odlaze i nalaze lične i profesionalne satisfakcije u neke druge nama daleke zemlje. Odlaze oni koji su vidljivi, odlaze oni koji su znali da skrešu istinu u lice, odlaze oni koji žele svoj život još više da obogate osećanjima i radom. Ostajemo mi drugi u ovom sivilu duhovnosti i lažne nametnute moralnosti, jer i mi hoćemo da se izborimo za dostojanstven život. Smenjujemo se jedni odlaze, drugi dolaze ali, svi imamo isti cilj. Rekoh jednom u šali i to relativno skoro :" Majdu i Majdi, slične devojke svi ćemo uskoro praviti od jogurta." Ti si Majda, ponosna i prelepa butch devojka, ovde imaš prijatelje i ti to znaš, želim ti da što više stekneš prijatelja u Velikoj Jabuci i da ti se snovi ostvare. Toliko si ponosna i hrabra, da se uvek setim kako si bez stida pokazala, koliko si ranjiva a, to je odlika snažnih, energičnih ali, i emotivnih.
   
Eto, drage moje bivše, buduće i sve LGBT osobe ovakve stvari su moguće i kao što vidite dešavaju se ali, mnogo bre sve se skuckalo u nekoliko dana. A, možda to stvarno ima neke veze sa onim mojim kretanjem u život, mislim dupetom? Zamereno mi je da izbegavam, da pišem poštujući senzibilitet, pol i rod?! Mislim, čiji? Nikad nisam uvredila LGBT osobe. Senzibilitet pokazujem na drugi način, pre ću napisati profesor od profesorica, to je tačno! Što se tiče pola? Koliko je meni poznato, pol je u gaćama!!! Što se tiče roda? Koliko je meni poznato, rod je u mozgu!!! Naravno, nije problem bela masa mozga, ona je zanemarljivo smešna u odnosu na sivu masu. A, siva masa je veličine KOSMOSA, nadam se da sam bila jasna. Puca mi prsluk u vezi izjašnjavanja na temu pola i roda!!! Svako ima pravo na lični izbor i tačka!!! 

Piše: Tatjana Verle
 

Нема коментара:

Постави коментар